W II kw. Dino Polska odnotowało 362,2 mln zł zysku netto wobec konsensusu na poziomie 386,9 mln zł. Pod koniec czerwca sieć liczyła 2272 placówki.
W II kw. uruchomiono 62 sklepy. W I półroczu sieć powiększyła się łącznie o 116 placówek.
Przychody wzrosły o 64% r/r i wyniosły 6,549 mld zł.
Marża EBITDA wyniosła 8,51%, w I połowie roku 2022 było to natomiast 8,96%.
Dino Polska – wyniki poniżej oczekiwań
Pomimo że wyniki dotyczące zysku są niższe od oczekiwań, znajdują się powyżej poziomu odnotowanego w roku ubiegłym. W raporcie półrocznym spółka poinformowała o wypracowaniu 362,2 mln zł zysku wobec 273,1 mln zł w analogicznym okresie 2022 r.
Według raportu zaprezentowanego przez spółkę za ponad 40% sprzedaży odpowiadały świeże produkty, w tym mięso, wędliny i drób (40,3%).
W II kwartale wzrost sprzedaży LfL wyniósł 20,3% względem 29,8% w II kwartale 2022 r. W I półroczu br. sprzedaż LFL wyniosła 23,3% wobec 25,5% w roku ubiegłym.
„Znaczący wzrost przychodów jest efektem naszej przemyślanej oferty asortymentowo-cenowej, która skutecznie trafia w potrzeby konsumentów oraz unikalnego formatu sklepu, który pozwala na wygodną i szybką realizację codziennych zakupów” – przekazała Izabela Biadała, członkini zarządu Dino Polska.
Obecnie kapitalizacja giełdowa Dino Polska przekracza 42 mld zł.
116 nowych sklepów w I półroczu
W II kwartale kontynuowano ekspansję na nowych obszarach Polski. Otworzono 62 nowe placówki. Łącznie w pierwszej połowie br. roku sieć zyskała 116 sklepów. W analogicznym okresie 2022 r. otworzono natomiast 162 markety. Tym samym ostatniego dnia czerwca w skład sieci można było zaliczyć 2272 markety (297 więcej niż przed rokiem).
Jak widać, spółka zaczyna zwiększać skalę działalności w południowej części Polski. Mimo że koncentracja placówek zdecydowanie jest najwyższa na zachodzie, pierwsze sklepy otwierane są również we wschodniej części kraju.
Ostatnio media informowały o nabyciu gruntów przed Dino Polska w powiecie śremskim. Według oczekiwań zarządu całkowita liczba placówek handlowych w 2023 r. ma wzrosnąć nawet o kilkanaście procent względem ostatnich tygodni roku ubiegłego. Strategią jest podtrzymanie wysokiego tempa rozwoju. W II kw. uruchomiono 8. centrum dystrybucyjne, które ma warunkować ekspansję w kolejnych regionach kraju.
Tekst przygotował FXMAG