Notowania globalnego lidera branży streamingowej eksplodowały w handlu “after-hours” rosnąc o ponad 12%. Powodem są rewelacyjne wyniki finansowe, oraz wzrost liczby abonentów.
Notowania Netflix mocno w górę
Kurs akcji serwisu streamingowego Netflix wzrósł o ponad 12,5% do 389,51 USD w handlu pozasesyjnym, po tym jak spółka zaprezentowała rezultaty finansowe za III kwartał 2023 rok.
Pomimo zwyżki w handlu po sesji, kurs akcji Netflix jest o ponad 43% poniżej rekordowych szczytów z listopada 2021 roku.
Jedną z najlepszych informacji, jaką spółka mogła przedstawić inwestorom, jest ta o wzroście liczby subskrybentów. Liczba płatnych subskrypcji netto wyniosła 8,76 mln w porównaniu z szacunkami w zakresie 5,49-6,1 mln.
Jest to największy kwartalny przyrost netto dla firmy od czasu zyskania 10,1 mln abonentów w II kwartale 2020 roku. Był to jednak wyjątkowy czas: wtedy, ludzie zostali zmuszeni do pozostania w domach z uwagi na ograniczenia związane z COVID.
Jeśli chodzi o rezultaty finansowe, w III kwartale Netflix odnotował zysk w wysokości 3,73 USD na akcję, w porównaniu z konsensusem zakładającym 3,49 USD. Przychody wyniosły 8,54 mld USD, zgodnie z oczekiwaniami analityków na poziomie 8,54 mld USD.
Optymistyczne prognozy dla finansów Netflix
Netflix prognozował również przychody w wysokości 8,7 mld USD w bieżącym kwartale, w porównaniu z konsensusem na poziomie 8,78 mld USD. Zarząd Netflix ostrzegł przy tym, że siła dolara amerykańskiego w ostatnich miesiącach spowoduje spadek przychodów w czwartym kwartale o około 200 mln USD.
Spółka spodziewa się również, że wzrost liczby abonentów netto będzie podobna do trzeciego kwartału.
„Jesteśmy optymistycznie nastawieni do naszych perspektyw i przyszłości rozrywki” – powiedział zarząd Netflix w komunikacie.
Netflix poinformował, że liczba subskrybentów planu reklamowego wzrosła o prawie 70% kwartał do kwartału, chociaż nie ujawnił, jaki procent jego bazy jest subskrybowany na tym poziomie.
Jeśli chodzi o rentowność Netflixa, streamer spodziewa się teraz, że jego marża operacyjna w całym roku 2023 wyniesie około 20%, co stanowi górną granicę poprzedniego przedziału prognozy od 18% do 20%. Stwierdzono również, że w całym roku 2024 marże operacyjne powinny wynieść od 22% do 23%.
Netflix ogłosił, że utrzymuje ceny reklam na poziomie 6,99 USD miesięcznie w Stanach Zjednoczonych, podczas gdy jego usługi podstawowe i premium zostaną podniesione od środy. Podwyżki cen wynikają z dążenia firmy do poprawy rentowności i zmagania się z wyższymi kosztami produkcji.
Tekst przygotował FXMAG