Ava Trade Academy Logo
  • Inwestycje
  • Waluty
  • Akcje
  • Kryptowaluty
  • Indeksy
  • Surowce
  • Kompendium wiedzy
  • Klient doświadczony
Platforma e-learningowa
Logowanie
Rejestracja
Ava Trade Academy Logo

Zaloguj się

Przypomnij hasło

Rozpocznij kurs z AVA Trade School
i zostań mistrzem tradingu

Przejdź na stronę
Strona główna  >  Akcje   >   Spersonalizowane oferty mogą być atrakcyjne, ale zbieranie danych o naszym zachowaniu budzi pewne obawy. Chatboty zyskują na popularności, ale klienci wolą kontakt z żywym człowiekiem
botyPolacyPZU

Spersonalizowane oferty mogą być atrakcyjne, ale zbieranie danych o naszym zachowaniu budzi pewne obawy. Chatboty zyskują na popularności, ale klienci wolą kontakt z żywym człowiekiem

Zdecydowana większość Polaków nie chce rozmawiać z botami – wynika z badań. To jeden z wielu trendów, które irytują klientów i są związane ze sztuczną inteligencją. Boty coraz popularniejsze, Polacy ich nie chcą Automatyzacja obsługi klienta w postaci botów i automatów budzi wiele obaw ze strony klientów, jak wynika z badań ankietowych przeprowadzonych przez PZU […] from Spersonalizowane oferty mogą być atrakcyjne, ale zbieranie danych o naszym zachowaniu budzi pewne obawy. Chatboty zyskują na popularności, ale klienci wolą kontakt z żywym człowiekiem

AvaTradeSchool | 19 października, 2023

Zdecydowana większość Polaków nie chce rozmawiać z botami – wynika z badań. To jeden z wielu trendów, które irytują klientów i są związane ze sztuczną inteligencją.

Boty coraz popularniejsze, Polacy ich nie chcą

Automatyzacja obsługi klienta w postaci botów i automatów budzi wiele obaw ze strony klientów, jak wynika z badań ankietowych przeprowadzonych przez PZU we współpracy z Norstat i Digital University.

Aż 80% respondentów woli rozmawiać z żywym człowiekiem niż kontaktować się z botem. Polacy odczuwają niedogodności w komunikacji z maszynami: 74% z nich zgłasza, że jeśli na infolinii pojawia się bot, natychmiast prosi o przełączenie do konsultanta lub po prostu rozłącza się.

Ponadto, 67% ankietowanych obawia się, że wraz z rozwojem automatyzacji wiele zawodów przestanie istnieć, co wpływa na ich przekonania o przyszłości rynku pracy. Co ciekawe, 59% respondentów uważa, że korzystanie z automatów, na przykład sklepów samoobsługowych, wymaga od klienta kompetencji technologicznych, i nie wszyscy czują się wystarczająco pewni w obszarze technologii.

Dodatkowo, 52% klientów przyznaje, że czasem mają problem z rozróżnieniem, czy rozmawiają z konsultantem czy z botem, co wpływa na jakość obsługi klienta. Aż 36% ankietowanych zastanawia się, czy automatyzacja oznacza, że stracą pracę i zostaną zastąpieni przez boty.

„Automatyzacja procesów w dość oczywisty sposób pozwala na zaadresowanie potrzeb 'szybciej i więcej’ – całodobowa dostępność wirtualnych asystentów, sztuczne inteligencje przetwarzające potrzeby na oferty, łączenie danych z różnych procesów obsługowych czy automatyczne czytanie dokumentów i analiza zdjęć to już coraz bardziej powszechne zjawiska. A im częściej klient się z nimi spotyka, tym bardziej rosną jego oczekiwania co do jakości przyszłych interakcji” – czytamy w raporcie “Customer Experience – epoka nowych doświadczeń” opracowanym przez PZU, Norstat i Digital University.

Firmy wiedzą o Tobie więcej dzięki algorytmom AI

Hiperpersonalizacja to trend, który coraz częściej pojawia się w działaniach firm i środowisku biznesowym. Polega ona na dostosowaniu treści i ofert do indywidualnych preferencji i zachowań każdego użytkownika lub klienta.

Wykorzystuje ona dane zbierane przez analizę zachowań online czy historię zakupów. Dzięki hiperpersonalizacji, firmy dążą do dostarczenia użytkownikom treści i produktów, które są dla nich najbardziej istotne i atrakcyjne, co może zwiększyć zaangażowanie i skuteczność działań marketingowych.

“Dzięki AI firmy są w stanie przeanalizować ogromne ilości danych dotyczących klientów, takich jak historia zakupów, zachowania podczas przeglądania sieci, czas spędzony na poszczególnych czynnościach, lokalizacja i pora aktywności online. To pozwala firmom tworzyć spersonalizowane rekomendacje, oferty i kampanie marketingowe.” – czytamy w raporcie.

Wynika z niego, że aż 63% klientów dokonuje zakupów produktów lub korzysta z usług, które są oferowane w sposób spersonalizowany. Dla tej grupy konsumentów indywidualne podejście ma kluczowe znaczenie.

Ponadto, 45% klientów wyraźnie reaguje na oferty zawarte w newsletterach, e-mailach lub powiadomieniach w aplikacji, co świadczy o skuteczności komunikacji marketingowej opartej na spersonalizowanych treściach.

Tekst przygotował FXMAG

Zarejestruj się tutaj aby zostać
doświadczonym klientem
Zarejestruj się

To Cię zainteresuje

Inwestycje
Zainteresowanie ChatGPT nie słabnie, mimo...
Indeksy
Czy warto szukać przyczyny spadków...
Akcje
Spersonalizowane oferty mogą być atrakcyjne,...
Akcje
Amerykanie coraz chętniej kupują walory...
Inwestycje
Budimex zapowiedział powrót na rynek...
Akcje
Spółka chce rozwijać się w...
Więcej
Aktualności
  • Hossa na rynku polskich akcji ma się dobrze. Czy ten optymizm jest w pełni uzasadniony?​
  • Kredyty mieszkaniowe – ponad półroczna stabilizacja. Mniej kredytów, bo nie ma już programu dopłat do kredytów hipotecznych​
  • Wyniki finansowe Nvidia – najważniejsze dane. Solidne prognozy wyników na kolejne miesiące
  • Nvidia nie przyciąga uwagi? Cena akcji zanurkowała
  • Kim Dzong Un ma więcej ETH niż twórca tej kryptowaluty
  • Dolar wśród największych “spadkowiczów” na rynku walutowym od inauguracji Trumpa
  • WIG-Ukraine – od wielkich wzrostów do nagłego załamania​
  • Kurs bitcoina znowu spada. Start tego tygodnia nie zapisze się dobrze w pamięci inwestorów kryptowalutowych
  • Kurs dolara zaliczył sporą lukę spadkową
  • Koniec zielonej passy kursu Meta. Spółka ogłasza nowe premie dla zarządu
  • Zaawansowana platforma
    tradingowa
    Zacznij zarabiać na giełdzie
    razem z AVA Trade
    Zarejestruj się
    Warto wiedzieć
    Ceny nowych i używanych domów...
    McDonald’s pokazał wyniki finansowe za...
    Największe wahania obserwowane są w...
    Rynek oczekuje na wprowadzenie nowego...
    Ava Trade Academy Logo
    • Inwestycje
    • Waluty
    • Akcje
    • Kryptowaluty
    • Indeksy
    • Surowce
    • Kompendium wiedzy
    • Klient doświadczony
    Ta strona korzysta z plików cookie, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.Ok