Po kilku latach zawirowań na rynku medialnym Agora ma szansę odbudować swoją pozycję – tak twierdzą analitycy DM BDM. Rekomendacja “kupuj” została podtrzymana, a sama spółka spodziewa się wzrostu wpływów z reklam.
Podtrzymana rekomendacja dla giganta medialnego
DM BDM rekomenduje “kupuj” dla spółki Agora. Cenę docelową ustalono na poziomie 10,46 zł. Rekomendacja została wydana przy kursie wynoszącym 7,60 zł.
“Aktualnie spółka jest handlowana na mnożnikach EV/EBITDA na lata 2024-2025 w okolicy 5,4x i 4,3x. Zauważamy, że są to poziomy w dalszym ciągu znacząco odbiegające in minus od tego jak inwestorzy wyceniają inne podmioty w obszarze media/rozrywka” – pisze Maciej Bobrowski, analityk DM BDM.
BDM uważa również, że pozytywne zakończenie tego roku powinno działać umacniająco na poprawę sentymentu wokół spółki. Zaznaczono, że Agora wciąż jest faworytem w grupie TMT w bieżącym roku. Dodano także, że strategia spółki na kolejne lata zakłada impulsy pozwalające na odbudowę pozycji rynkowej. Do 2026 r. minimalnym celem jest osiągnięcie 200 mln zł EBITDA z wyłączeniem MSSF 16.
“Nasz obecny model zakłada, że w latach 2025-2026 spółka powinna być w stanie wypracować EBITDA (z wyłączeniem MSSF 16) odpowiednio 180 i 226 mln zł” – przekazano w komunikacie.
Analitycy uważają, że Agora jest obecnie w “ciekawym” miejscu. Mowa o szansie na odbudowanie pozycji po latach niepewności i zawirowań. BM BDM uważa, że od początku br rozpoczęto proces konsekwentnej odbudowy wyników. Pozytywnie oceniono także przejęcie kontroli nad Eurozet, co może przełożyć się na proces konsolidacji rynku radiowego w Polsce.
“W naszym odczuciu jest to biznes, który Agora potrafi robić i obecnie posiada narzędzia i kompetencje do realizacji zapowiedzianego przez Prezesa Agory celu, czyli zdobycia pierwszego miejsca na rynku radiowym w Polsce” – ocenia BDM.
Kurs od początku roku mocno poszedł w górę, nawet pomimo niesprzyjających prognoz dla branży kinowej. Po wydaniu rekomendacji akcje zyskują 1,53%.
Warto przypomnieć, że skonsolidowane przychody Agory w II kwartale wyniosły 327 mlm zł (+25% r/r), wpływy z reklam były nawet o 40% wyższe, co jest związane z konsolidacją Eurozet. W analizowanym okresie wskaźnik EBITDA skor. wyniósł natomiast 44,8 mln zł (+72% r/r).
Spółka medialna musi poradzić sobie z negatywnymi prognozami dla kin. Według danych BIG InfoMonitor ogólne zadłużenie placówek w Polsce wzrosło w I półroczu 2023 trzykrotnie (średnia zaległość na poziomie 58,1 tys. zł). Frekwencja, pomimo że uległa poprawie w ostatnich tygodniach, wciąż odbiega poziomem od czasu pandemii. Oprócz Gazety Wyborczej spółka posiada sieć kin Helios. Jak przekazano w ostatnim raporcie wynikowym, w II kwartale 2023 r. przychody ze sprzedaży biletów do kin Agory wzrosły o 7,7% do 42,1 mln zł.
Tekst przygotował FXMAG