Najmocniej zyskująca na GPW w ostatnich 3 latach spółka opublikowała raport finansowy za III kwartał. Nie zaspokoił on oczekiwań rynku. Co prawda przychody wzrosły, ale spadł zysk netto.
W odniesieniu do tak imponujących liczb, wzrost skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży o 7,6% rok do roku nie robi dużego wrażenia. W III kwartale 2023 roku wyniosły one 137,06 mln PLN wobec 127,27 mln PLN w analogicznym okresie rok wcześniej.
OT Logistics odnotowało również 20 mln PLN skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kwartale 2023. Rok temu było to 58,78 mln PLN.
Z kolei zysk operacyjny wyniósł 28,38 mln PLN wobec 35,35 mln PLN przed rokiem.
„Działając w branży portowej, która szczególnie w ostatnich dwóch latach doświadczyła dynamicznie zmieniającego się otoczenia rynkowego, trzeba nie tylko wykazać się niezwykłą elastycznością na zmiany, ale przede wszystkim oferować usługi na tyle uniwersalne, by sprostały aktualnemu zapotrzebowaniu na rynku” – skomentował prezes OT Logistics, Kamil Jedynak, w komunikacie towarzyszącym prezentacji wyników finansowych.
“Jesteśmy istotnym graczem na polskim rynku logistycznym, a silną pozycję utrzymujemy dzięki elastycznemu podejściu do rynkowych wyzwań oraz reagowaniu na zmiany w otoczeniu biznesowym. Kontynuujemy rozwój i jesteśmy gotowi do dalszego inwestowania w infrastrukturę wspierającą wzrost polskiej branży portowej” – dodał prezes spółki.

Otoczenie rynkowe w III kwartale 2023 roku wyglądało według OT Logistics następująco:
“Trzeci kwartał 2023 r. to utrzymujący się, zwiększony popyt na przeładunki towarów agro w polskich portach. Trend spowodowany jest wzrostem produkcji krajowej, a także zwiększonym wolumenem tranzytu zboża z Ukrainy. W dalszym ciągu dużym zainteresowaniem cieszą się usługi związane z obsługą pozostałych ładunków przekierowanych z Ukrainy” – czytamy w raporcie kwartalnym OT Logistics.
“W związku z nagromadzeniem zapasów węgla sprowadzonego w poprzednich kwartałach i przestawieniu energetyki na surowiec z polskich kopalń, zmniejszeniu uległy dostawy tego surowca drogą morską, jednak usługi dodatkowe, w tym głównie magazynowanie, nadal stanowią ważną pozycję w strukturze przychodów. Sytuacja na rynku hutniczym z lekkimi spadkami wolumenów, jednak prognozy zakładają utrzymanie stabilnych dostaw surowców z tej grupy. Nadwyżki z krajowej produkcji koksu eksportowane są drogą morską. Na rynku ro-ro obserwujemy oznaki poprawy w wolumenach na skandynawskich trasach promowych” – dodano.
Bieżący rok to dobry okres dla OT Logistics
W pierwszych dziewięciu miesiącach 2023 roku spółka osiągnęła 144,48 mln PLN skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 92,33 mln PLN zysku rok wcześniej.
Natomiast przychody ze sprzedaży wyniosły 488,66 mln PLN w porównaniu z 275,1 mln PLN rok temu.

Tekst przygotował FXMAG