- Jaki cel kraj planuje osiągnąć do 2035 roku?
Brytyjczycy stawiają na „elektryki”
Sprzedaż samochodów elektrycznych w Wielkiej Brytanii wzrosła w październiku 2024 roku, podaje The Guardian. Udział „elektryków” na rynku sprzedaży przekroczył 20% już trzeci miesiąc z rzędu
W ciągu ostatniego miesiąca odnotowano blisko 30 tys. nowych samochodów elektrycznych, wynika z danych Society of Motor Manufacturers and Traders (SMMT). To imponujący wzrost o 25% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.
W Wielkiej Brytanii liczba nowych rejestracji samochodów elektrycznych spadła po raz drugi w tym roku. Spadek wyniósł 6% w ujęciu rok do roku.
„Akumulatorowe pojazdy elektryczne (BEV) były jedynym układem napędowym, który odnotował wzrost sprzedaży rok do roku w ubiegłym miesiącu, ze wzrostem o 24,5%. Podczas gdy olej napędowy i benzyna odnotowały spadki odpowiednio o 20,5% i 14,2%. Od początku bieżącego roku udział w rynku pojazdów BEV wynosi obecnie 18,1%” – przekazuje James White, ekspert EY.
„Biorąc pod uwagę, że jest to nadal poniżej 22% docelowego poziomu pojazdów bezemisyjnych (ZEV), nie jest zaskoczeniem, że producenci wydają się aktywnie ograniczać sprzedaż silników spalinowych (ICE), aby zmaksymalizować udział BEV i zmniejszyć ryzyko narażenia na znaczne kary finansowe” – dodał.
Zeroemisyjność do 2035 roku
The Guardian podkreśla, że producenci każdego roku zwiększają sprzedaż samochodów elektrycznych, realizując rządową strategię na rzecz osiągnięcia zerowej emisji w kraju. Do 2035 roku wszystkie nowe pojazdy w tym kraju mają nie emitować CO2. Osięgnięcie neutralności jest wspierane przez wyznaczone cele, eskalujące rdr.
W 2024 roku 22% sprzedaży nowych samochodów osobowych będzie musiało pochodzić z „elektryków”. Cel ten wzrośnie do 28% w 2025 roku i 33% w 2026 roku. Do 2027 roku docelowy odsetek będzie wynosił 38%, następnie 52% w 2028 roku i 66% w 2029 roku. W 2030 roku ma osiągnąć poziom 80%.
Inaczej jest w przypadu samochodów dostawczych. „Elektryki” będą musiały stanowić 10% sprzedaży nowych samochodów tym roku i 16% w przyszłym roku. Cel wzrośnie do 24% w 2026, 34% w 2027 i 46% w 2028 roku. Do 2029 roku 58% sprzedaży nowych samochodów dostawczych będzie musiało być zeroemisyjnymi. W 2030 roku: 70%.
Jak informuje Reuters, w październiku pojawiły się informacje na temat potencjalnych trudności z osiągnięciem 22% celu na ten 2024 rok.
Tekst przygotował FXMAG