Ava Trade Academy Logo
  • Inwestycje
  • Waluty
  • Akcje
  • Kryptowaluty
  • Indeksy
  • Surowce
  • Kompendium wiedzy
  • Klient doświadczony
Platforma e-learningowa
Logowanie
Rejestracja
Ava Trade Academy Logo

Zaloguj się

Przypomnij hasło

Rozpocznij kurs z AVA Trade School
i zostań mistrzem tradingu

Przejdź na stronę
Strona główna  >  Inwestycje   >   Czym są pojazdy eVTOL? Kto dominuje na raczkującym rynku latających samochodów? Ile może być wart rynek eVTOL w przyszłości?
chinyeVTOLlatające samochodyXPeng

Czym są pojazdy eVTOL? Kto dominuje na raczkującym rynku latających samochodów? Ile może być wart rynek eVTOL w przyszłości?

W Chinach „latające auta” mogą trafić na rynek do końca 2024 r. Można już zamawiać pierwsze modele. Chińscy producenci chcą być pionierami, którzy zarezerwują dla siebie globalny rynek eVTOL. Chiny wykorzystują swoje umiejętności w zakresie technologii samochodów elektrycznych, aby już teraz zająć znaczną część raczkującego globalnego rynku samochodów latających. Pojazdy pionowego startu i lądowania (eVTOL) […] from Czym są pojazdy eVTOL? Kto dominuje na raczkującym rynku latających samochodów? Ile może być wart rynek eVTOL w przyszłości?

AvaTradeSchool | 29 kwietnia, 2024

W Chinach „latające auta” mogą trafić na rynek do końca 2024 r. Można już zamawiać pierwsze modele. Chińscy producenci chcą być pionierami, którzy zarezerwują dla siebie globalny rynek eVTOL.

Chiny wykorzystują swoje umiejętności w zakresie technologii samochodów elektrycznych, aby już teraz zająć znaczną część raczkującego globalnego rynku samochodów latających. Pojazdy pionowego startu i lądowania (eVTOL) – czyli skrzyżowanie helikoptera z samochodem – to atrakcyjne nowe rozwiązanie w zakresie transportu.

Według analityków Morgan Stanley, rynek eVTOL może osiągnąć oszałamiającą wartość 1,5 bln USD rocznie do 2040 roku. Również eksperci Fortune Business Insights przewidują, że wartość globalnego rynku latających samochodów wzrośnie z 255,37 mln USD w 2022 r. do 1,5 bln USD w 2040 r. przy CAGR na poziomie 58,1%.

Tego rodzaju pojazdy mają być wykorzystywane zarówno w transporcie prywatnym, jak i publicznym, zarówno w transporcie osób, jak i towarów. Obsłużą linie lotnicze, logistykę, służby ratunkowe, rolnictwo, turystykę i transport prywatny.

Chiny są pionierem rynku eVTOL

Chiny dominują na raczkującym rynku eVTOL. Wedle raportu China Merchants Securities, Państwo Środka stworzyło połowę wszystkich istniejących modeli eVTOL. Konkurencja została w tyle (USA: 18%, Niemcy: 8%). Chińczycy wykorzystują doświadczenie z zakresu EV, bowiem sukces pojazdów eVTOL zależy od akumulatorów. Wiodący chiński producent akumulatorów Contemporary Amperex Technology Co. Limited (CATL) to światowy lider w dziedzinie akumulatorów samochodowych i jednocześnie pionier na rynku rozwiązań akumulatorowych dostosowanych do pojazdów eVTOL.

Pojawiają się sygnały, że wiele chińskich koncernów samochodowych – takich jak XPeng i EHang – zamierza w tym roku skomercjalizować latające samochody. Koncern XPeng ma już spółkę XPeng AeroHT, która pracuje nad pojazdem pionowego startu i lądowania eVTOL, który ma być wyjątkowy. „Zwykłe pojazdy eVTOL nie mogą poruszać się po ziemi, ale nasz model ma podwójne zastosowanie” – powiedział Qiu Mingquan, wiceprezes XPeng AeroHT.

Firma EHang ma już opracowany model EH216-S. Na początek nastawia się na rynek B2B. Zmierza nawiązać współpracę z hotelami i firmami turystycznymi w regionach takich jak Bliski Wschód i Azja Południowo-Wschodnia. Sprzedaż modelu ruszyła 1 kwietnia, kosztuje 410 tys. USD.

Firma AutoFlight od ponad dwóch lat rozwija swój pięciomiejscowy samolot Prosperity eVTOL. W lutym tego roku ogłosiła, że jej powietrzna taksówka ukończyła „pierwszy na świecie międzymiastowy lot elektryczną taksówką powietrzną” między miastami Shenzhen i Zhuhai w południowych Chinach.  Prototyp pokonał 50-kilometrową trasę przez deltę Rzeki Perłowej w zaledwie 20 minut. Państwowy producent samochodów Guangzhou Automobile Group opracowuje pojazd GOVE eVTOL, w którym sekcja samolotu oddziela się od pojazdu. Loty testowe mają rozpocząć się w przyszłym roku. Z kolei Aerofugia – spółka córka koncernu Geely – produkuje samolot eVTOL, który może pomieścić sześć osób i latać na długich dystansach.

Tekst przygotował FXMAG

Zarejestruj się tutaj aby zostać
doświadczonym klientem
Zarejestruj się

To Cię zainteresuje

Waluty
Według BIEC ceny dalej będą...
Kryptowaluty
Czy bitcoin jest lepszy od...
Inwestycje
Perspektywy zatrudnienia dla firm z...
Kompendium wiedzy
Co to jest lot na...
Surowce
Ropa naftowa od roku znajduje...
Inwestycje
Demokraci z Kalifornii chcą wesprzeć...
Więcej
Aktualności
  • Hossa na rynku polskich akcji ma się dobrze. Czy ten optymizm jest w pełni uzasadniony?​
  • Kredyty mieszkaniowe – ponad półroczna stabilizacja. Mniej kredytów, bo nie ma już programu dopłat do kredytów hipotecznych​
  • Wyniki finansowe Nvidia – najważniejsze dane. Solidne prognozy wyników na kolejne miesiące
  • Nvidia nie przyciąga uwagi? Cena akcji zanurkowała
  • Kim Dzong Un ma więcej ETH niż twórca tej kryptowaluty
  • Dolar wśród największych “spadkowiczów” na rynku walutowym od inauguracji Trumpa
  • WIG-Ukraine – od wielkich wzrostów do nagłego załamania​
  • Kurs bitcoina znowu spada. Start tego tygodnia nie zapisze się dobrze w pamięci inwestorów kryptowalutowych
  • Kurs dolara zaliczył sporą lukę spadkową
  • Koniec zielonej passy kursu Meta. Spółka ogłasza nowe premie dla zarządu
  • Zaawansowana platforma
    tradingowa
    Zacznij zarabiać na giełdzie
    razem z AVA Trade
    Zarejestruj się
    Warto wiedzieć
    Analitycy: meme coiny poprowadzą rynek....
    Rivian czekała wyboista droga do...
    Prognoza dla walut. Czy dolara...
    Formacje harmoniczne – co to...
    Ava Trade Academy Logo
    • Inwestycje
    • Waluty
    • Akcje
    • Kryptowaluty
    • Indeksy
    • Surowce
    • Kompendium wiedzy
    • Klient doświadczony
    Ta strona korzysta z plików cookie, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.Ok