Dino rozszerza działalność – sieć marketów skupia wokół siebie coraz więcej usług. Spółka Tomasza Biernackiego może być zainteresowana wkroczeniem w segment, w którym do tej pory nie była obecna, a który jest bardzo rentowny.
Kredyt w Dino? Sieć rekrutuje
Pod sklepem Dino prawdopodobnie znajdziemy Paczkomat, a według doniesień medialnych może nawet i stację benzynową. Do tego dochodzi szansa rozszerzenia asortymentu o kosmetyki czy produkty finansowe.
Jak poinformował portal branżowy Dlahandlu.pl, Dino poszukuje koordynatora ds. sprzedaży produktów finansowych. Wśród kompetencji wskazano m.in. rozwój i zarządzanie portfelem produktowym czy analizę i ocenę zdolności kredytowej klientów. Specjalista ma również odpowiadać za negocjacje czy prowadzenie monitoringu ryzyk portfolio. Co więcej, serwis podaje, że poszukiwany jest również prawnik do obsługi instytucji pożyczkowej.
Dlahandlu.pl przypomina, że wcześniej rekrutowano na stanowisko specjalisty ds. pożyczek i ubezpieczeń, odpowiedzialnego za obsługę klienta i doradztwo. Czy te działania mogą oznaczać, że sieć chce rozszerzyć działalność na kolejny obszar? Tego z pewnością dowiemy się już w kolejnym roku.
Dino rozrasta się nie tylko na prowincji
Rekrutacja na stanowiska z zakresu finansów konsumenckich to nie jedyne zaskoczenie, które zaserwował detalista w ostatnim czasie. Jego model biznesowy, który dotychczas opierał się głównie na ekspansji w mniejszych ośrodkach miejskich oraz na wsiach, może nieco ulec zmianie.
Otóż Dino uruchamia sklep w zabytkowym centrum Wrocławia. Nowy market będzie się znajdował na parterze kultowego Domu Handlowego Feniks. Poprzednio zajmowała go placówka sieci sklepów spółdzielczych Społem. Sieć Tomasza Biernackiego wchodzi tym samym bezpośrednio w rejon konkurencyjnych sklepów, a więc Biedronki czy Lidla.
Czy to oznacza, że giełdowa sieć zacznie wypierać z miast konkurentów? Warto porównać wskaźniki finansowe. Na podstawie ostatnich wyników w III kwartale spółka Jeronimo Martins raportowała wzrost sprzedaży LFL o 17,8% po 9 miesiącach i o 12,8% w II kwartale. Co więcej, wzrost EBITDA sieci Biedronka wyniósł 20,9%, a w okresie od stycznia do września otworzono 92 sklepy. W przypadku Dino Polska w analizowanym okresie raportowano wzrost sprzedaży LfL na poziomie 16,3% i uruchomienie 68 placówek (od początku roku to 184 nowe sklepy).
“Dynamika sprzedaży w sklepach, które istnieją od co najmniej roku (like-for-like; LfL) osiągnęła w I-III kw. 2023 r. poziom 20,6%. W III kw. 2023 r. przychody ze sprzedaż Dino wyniosły 6,9 mld zł i były o 28,1% wyższe niż w III kw. 2022 r.” – przekazano w komunikacie.
Tekst przygotował FXMAG