Spółka DataWalk pokazała wyniki. Te są znacznie poniżej oczekiwań rynku. Wykazano 8,16 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2023 r.
DataWalk pokazuje wyniki! Na co zwrócić uwagę?
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży wyniosły 4,56 mln zł w III kw. 2023 r. wobec 7,68 mln zł rok wcześniej. Spółka technologiczna zbudowała na bazie własnej technologii produkt analityczny rozwiązujący globalne problemy w zakresie bezpieczeństwa i pozwalający na łączenie ze sobą obiektów w zakresie analityki śledczej w sektorze publicznym i finansowym.
„Nasze wyniki sprzedażowe są dalekie od potencjału i oczekiwań, które sobie postawiliśmy, ale istnieją oznaki wskazujące na ich poprawę w niedalekiej przyszłości. Wiele dzieje się również wewnątrz naszej organizacji – optymalizujemy stronę kosztową, ceny i kluczowe procesy biznesowe” – komentuje prezes Paweł Wieczyński.
Wieczyński dodał również, że po stronie przychodów III kwartał był słaby, jednak istotne jest przypomnienie dwóch wydarzeń wpływających na działalność. Pierwszym z nich jest kolejna sprzedaż do banku ING, a więc klienta pozyskanego przed rokiem. Drugim jest natomiast pozyskanie nowego klienta w Ameryce Północnej (Veterinary Emergency Group).
W okresie I-III kwartał 2023 spółka wykazała 21,46 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej (rok wcześniej strata wyniosła 97,92 mln zł). Skorygowana strata EBITDA sięgnęła natomiast 28,04 mln zł wobec 12,67 mln zł straty w tym ujęciu rok wcześniej.
W nadchodzących latach DataWalk planuje skupić się na projektach, które zaczynają się od 1 mln USD, co miałoby poprawić efektywność biznesową. Dodano, że z uwagi na końcówkę roku, trwają prace nad finalizacją jak największej liczby nowych kontraktów.
Prognozy dla DataWalk – konferencja prasowa
W trakcie konferencji prasowej podkreślono zaangażowanie w międzynarodowe projekty, wspominając o współpracy z VEG.
Przedstawiciele powiedzieli również, że w raporcie nie widać istotnych zmian w podejściu biznesowym, a które są ważne z perspektywy funkcjonowania na rynku. Jak przekazano, spółka chce się pozycjonować pod klientów, którzy są jednostkami większymi i dysponują zasobniejszymi budżetami. To ma pozwolić zoptymalizować koszty. Strategiczne jest skupienie się na bardziej perspektywicznych kontrahentach. To właśnie ta zmiana może wpłynąć na rentowność i przesądzić o wynikach w kolejnych latach.
Komentując wyniki na konferencji, przedstawiciele kilkukrotnie wspomnieli, że również dla nich są one rozczarowujące. Przekazano, że negatywnym zaskoczeniem było przełożenie kilku czynności administracyjnych, w tym przetargów. Niemniej, do końca roku ma zostać podpisana ważna umowa. Od 2024 r. DataWalk chce podnieść ceny, co również powinno odbić się na wynikach w nadchodzących kwartałach. ]
Po publikacji wstępnych wyników na początku listopada pojawiła się nowa rekomendacja dla spółki autorstwa DM BOŚ. Analitycy obniżyli rekomendację z „kupuj” do „trzymaj”.
„W efekcie obniżki prognoz finansowych nasza wycena DataWalk spada o 57% do 53 zł na akcję (poprzednio 122 zł na akcję), co jest wartością zbliżoną do ceny rynkowej. Dlatego też obniżamy rekomendację fundamentalną do Trzymaj (z Kupuj). Uważamy też, że w najbliższym okresie kurs spółki może znajdować się pod presją ze względu na możliwą konieczność przeprowadzenia kolejnej rundy finansowania, wobec czego obniżamy naszą rekomendację relatywną do Niedoważaj (z Przeważaj)” – skomentowali ekonomiści.
Tekst przygotował FXMAG