Wielka sieć detaliczna Walmart pokazała bardzo dobre wyniki finansowe za kwartał zakończony 31 lipca. Podniosła również prognozy na 2023 rok. Kurs przed sesją rośnie o 1%
Walmart podniósł swoją całoroczną prognozę, ponieważ dyskont korzysta na swojej reputacji sieci niskich cen. Przyciąga klientów, namawiając ich również na coraz większe wydatki online.
Oczekiwania przebite, prognozy podwyższone
Walmart – czyli największy amerykański sprzedawca detaliczny typu big-box – przebił oczekiwania Wall Street dotyczące sprzedaży i zysków w II kwartale 2023, zakończonym 31 lipca. Sprzedaż e-commerce dla Walmart U.S. wzrosła o imponujące 24%.
Walmart spodziewa się teraz, że skonsolidowana sprzedaż netto w całym roku obrotowym wzrośnie o około 4% do 4,5%. Skorygowany zysk na akcję za ten rok wyniesie od 6,36 USD do 6,46 USD. W porównaniu z wcześniejszymi prognozami dotyczącymi wzrostu skonsolidowanej sprzedaży netto (o 3,5%) i skorygowanego zysku na akcję (o 6,10-6,20 USD), nowe prognozy wyglądają okazalej.
W wywiadzie dla CNBC dyrektor finansowy Walmart John David Rainey powiedział, że sieć odnotowała „niewielką poprawę” sprzedaży dużych i uznaniowych produktów, takich jak elektronika i artykuły gospodarstwa domowego w ciągu kwartału. Sprzedaż tych produktów jest słabsza od ponad roku, ponieważ Amerykanie wydają więcej na artykuły pierwszej potrzeby, takie jak żywność. Jego zdaniem, konsumenci stali się bardziej wymagający, ale wydarzenia takie, jak święto 4 lipca, pomagają w zwiększeniu sprzedaży.
Oto wyniki Walmart za okres trzech miesięcy zakończony 31 lipca w porównaniu z oczekiwaniami:
Zysk na akcję: 1,84 USD (oczekiwany: 1,71 USD).
Przychody: 161,63 mld USD (prognoza: 160,27 mld USD).
Dochód netto Walmart za kwartał zakończony 31 lipca wzrósł o około 33% do 7,89 mld USD (2,92 USD na akcję), w porównaniu z 5,15 mld USD (czyli 1,88 USD na akcję) rok wcześniej. Sprzedaż w sklepach samoobsługowych Walmart U.S. wzrosła o 6,4% w II kwartale, z wyłączeniem paliwa, w porównaniu z okresem sprzed roku.
Klienci kupują coraz więcej online i gotują w domu
Bardzo ważnym zjawiskiem, zarówno dla spółki Walmart jak i całego rynku, jest fakt, że sprzedaż internetowa Walmart w USA wzrosła. Klienci kupowali więcej produktów online z odbiorem w sklepie.
„To pokazuje, że wartość Walmart to znacznie więcej, niż tylko niskie ceny. Dziś liczy się wygoda i my ją zapewniamy” – powiedział Rainey. „Dlatego też mocno się nad tym aspektem pochylamy i tak naprawdę on stał się tak ważny, jak konieczność utrzymania niskich cen” – dodał.
Walmart wyróżnia się na tle innych sprzedawców detalicznych, takich jak Target. Ma klientów, których gusta nie zmieniają się łatwo, i jest w pewien sposób odporny na wysoką inflację, gdyż sprzedaje więcej artykułów codziennego użytku, jako największy sklep spożywczy w kraju.
Walmart wskazuje, że jego klienci kupują więcej żywności od prywatnych marek Walmart, które zazwyczaj kosztują mniej. W dziale spożywczym w Walmart U.S. sprzedaż marek własnych wzrosła o 9% rok do roku. Marki te stanowią 20% całkowitej sprzedaży Walmart w USA. Sieć zauważa również trend rosnącej popularności gotowania w domu, czego wyrazem jest coraz większa sprzedaż gotowych posiłków i narzędzi do gotowania, takich jak blendery i miksery.
Tekst przygotował FXMAG