Platforma e-commerce nr 1 w Polsce raportuje wyniki kwartalne lepsze od oczekiwań. Podniesienie sprzedaży oraz rozwój segmentu automatów paczkowych pozwoliły uzyskać pozytywne rezultaty.
Wyniki Allegro lepsze od oczekiwań
Polski gigant e-handlu odnotował dobre wyniki kwartalne, rezultaty są znacznie powyżej oczekiwań analityków. Co istotne, Allegro planuje w II kw. wzrost GMV (całkowitej wartości brutto towarów sprzedanych) na poziomie 11-12% przy wzroście przychodów wynoszących 16-18%.
“Na poziomie skonsolidowanym, Allegro szacuje wzrost GMV w II kwartale na 10-11% r/r, a przychodów o 9-11%. Skorygowana EBITDA grupy powinna być o 3-8% r/r wyższa, zaś łączny capex na drugi kwartał spodziewany jest na poziomie 145-160 mln zł” – podała spółka w komunikacie.
“Nasze nastawienie na rozwój i dyscyplinę kosztową przynosi coraz większe korzyści. Podtrzymaliśmy tempo wzrostu GMV i poprawiliśmy marżowość na poziomie EBITDA w Polsce, solidnie rozpoczynając rok, choć sytuacja makroekonomiczna jest wciąż dużym wyzwaniem. Coraz szerszy wybór na Allegro i świetny stosunek jakości do ceny przyciągają coraz więcej klientów – zarówno kupujących, jak i sprzedających – podczas gdy my staramy się przekładać rosnące GMV i przychody na lepsze marże” – skomentował wyniki prezes Allegro Roy Perticucci.
Tekst przygotowany przez FXMAG