Wartość rynkowa europejskiej firmy Louis Vuitton Moet Hennessy po raz pierwszy w historii przekroczyła 500 mld USD. Gwałtowny wzrost sprzedaży w Chinach bezpośrednio przełożył się na raportowane wyniki finansowe, a prezesa koncernu, Bernarda Arnaulta, uczynił najbogatszym człowiekiem na świecie.
Przychody Louis Vuitton Moet Hennessy (LVMH) od początku 2023 r. wzrosły o 28% w ujęciu rocznym. W I kwartale odnotowano wzrost sprzedaży na poziomie 17%, a więc dwukrotnie więcej. niż oczekiwali analitycy.
Kluczową rolę odegrali chińscy konsumenci, którzy ruszyli na zakupy po zdjęciu blokad pandemicznych na początku roku. Po publikacji wyników finansowych akcje osiągnęły rekordowy poziom. Tym samym koncern stał się pierwszą europejską firmą, której wartość rynkowa przekracza 500 mld USD. Jak zauważa analityk Holger Zschaepitz, nastąpiło to zaledwie dwa tygodnie po tym, jak LVMH dołączył do grona 10 największych firm na świecie.
Najpopularniejszymi markami wchodzącymi w skład portfolio koncernu są: Louis Vuitton, Dior czy Tiffany & Co. Koncern przez lata umacniał swoją pozycję, a receptą na sukces okazało się przejmowanie marek, które reprezentują rynek dóbr luksusowych, jednak bezpośrednio ze sobą nie konkurują. Zamiast budować je od zera, przejmowano te, które miały już wypracowaną bazę klientów i cieszyły się popularnością na rynku.
Tekst przygotował FXMAG