Podwyżki cen napojów nie wpłynęły negatywnie na jej wynik i wolumen sprzedaży
Coca-Cola podniosła swoje prognozy wynikowe na cały 2023 rok. Zakłada wzrost zysków o 5-6% rok do roku, a wcześniej obstawiała 4-5%. Optymizm pojawia się mimo podwyżek cen napojów.
Coca-Cola podniosła swoje całoroczne prognozy wynikowe, ponieważ popyt na napoje gazowane pozostaje silny mimo wysokiej inflacji. W obrocie przed sesją kurs spółki rośnie o 1,2%.
Poza tym spółka produkująca słynny napój na bazie kofeiny odnotowała skorygowany zysk w II kwartale w wysokości 78 centów na akcję, przy przychodach w wysokości 12 mld USD. Tym samym pobiła szacunki analityków – zakładali oni 72 centy zysku na papier oraz 11,7 mld USD przychodów.
Coca-Cola bardziej optymistycznie patrzy w przyszłość
Jedna z ulubionych spółek Warrena Buffetta podniosła swoją całoroczną prognozę wynikową. Spodziewa się wzrostu przychodów w 2023 r. o 8-9% (wcześniej: 7%). Coca-Cola zakłada wzrost zysków o 5% do 6%, a wcześniej prognozowała od 4% do 5%.
„Działamy wydajnie i skutecznie na poziomie lokalnym, zachowując jednocześnie elastyczność na poziomie globalnym” – powiedział dyrektor generalny James Quincey. „Siła naszych wyników za I półrocze i odporność naszej działalności dają nam pewność, że podniesiemy nasze prognozy na 2023 rok” – stwierdził.
Coca-Cola należy do grona marek, które zdecydowały się podnieść ceny, aby zrównoważyć inflacyjne podwyżki cen składników. Podwyżki nastąpiły wtedy, gdy konsumentów nękała uporczywie wysoka inflacja, rosnące stopy procentowe i obawy przed recesją.
Średnie ceny sprzedaży Coca-Coli wzrosły o 10% w II kwartale. Co ciekawe, nie widać wielkiego wpływu podwyżek na sprzedaż w II kwartale. Globalne wolumeny sprzedaży pozostały na niezmienionym poziomie, przy czym widać wzrost w Ameryce Łacińskiej i Azji. Widać drobne spadki wolumenu sprzedaży w USA.
Niektórzy analitycy twierdzą, że skupienie się na wolumenie jako głównym motorze przychodów stanie się bardziej widoczne, gdy podwyżki cen zaczną słabnąć w II połowie roku.
„Cała ta koncepcja odporności Coca-Coli na inflację prawdopodobnie staje się mniej aktualna, podczas gdy wchodzimy w II połowę roku i ceny zaczynają spadać” – powiedział analityk Wedbush Gerald Pascarelli.
Tekst przygotował FXMAG