Czołowa polska spółka obuwnicza, do niedawna jeszcze wchodząca w skład indeksu WIG20, pokazała wyniki finansowe za pierwsze półrocze. Po fatalnym pierwszym kwartale i pięciu wcześniejszych kwartałach ze stratą netto, CCC wyszedł wreszcie na plus. Wciąż jednak całe pierwsze półrocze dla zakończyło się mocno pod kreską. Spółka w trwającym trzecim kwartale zanotowała też spadek sprzedaży.
Poprawa wyników CCC
CCC po zakończeniu środowej sesji opublikował raport finansowy za drugi kwartał roku obrotowego 2023/24, czyli za okres od maja do lipca. Przychody ze sprzedaży wyniosły 2,42 mld złotych, wobec 2,38 mld PLN rok wcześniej i były zgodne z wcześniejszymi szacunkami. Zysk netto CCC wyniósł natomiast 33,7 mln złotych, wobec straty na poziomie 44,3 mln złotych w analogicznym okresie zeszłego roku. Zysk operacyjny (EBIT) wyniósł w drugim kwartale roku obrotowego 79,3 mln złotych, co jest wynikiem wyższym od wcześniejszych szacunków (72 mln PLN) i o ponad 150 proc. wyższym niż rok wcześniej (31,3 mln złotych zysku operacyjnego). Wynik EBITDA wyniósł w drugim kwartale 223,7 mln złotych i był nieznacznie wyższy od szacunkowych danych z początku sierpnia (221 mln PLN).
W całym pierwszym półroczu roku obrotowego 2023/24 CCC zanotowało 4,49 mld złotych przychodów ze sprzedaży, zaś strata netto wyniosła 106,6 mln złotych. Skonsolidowana marża brutto na sprzedaży w I półroczu wyniosła 45,9 proc., wobec 48,2 proc. rok wcześniej.
Dla porównania – w pierwszym półroczu zeszłego roku obrotowego przychody ze sprzedaży wyniosły 4,26 mld PLN, a skonsolidowana strata netto wyniosła niecałe 253 mln złotych.
Jednocześnie spółka podała informacja na temat wyników sprzedaży w trzecim kwartale roku obrotowego 2023/24 (konkretnie w okresie od początku sierpnia do 10 października) – sprzedaż spadła w tym okresie o 4 proc. w ujęciu rocznym dla całej grupy.
Największy spadek sprzedaży zanotowały sklepy CCC (-12 proc. r/r) oraz eobuwie.pl (-15 proc. r/r), natomiast największy wzrost odnotował HalfPrice (48 proc).
Gorsze niż rok temu wyniki sprzedaży są argumentowane przez spółkę osłabiającą się siłą nabywczą konsumentów oraz niesprzyjającymi warunkami atmosferycznymi – dla przykładu, dobra pogoda we wrześniu miała doprowadzić do spadku ruchu w sklepach CCC o 23 proc. w skali roku.
W samym pierwszym tygodniu października przychody grupy CCC wzrosły o 9 proc. w ujęciu rok do roku, w tym: CCC – bez zmiany rdr, HalfPrice +51 proc., eobuwie +5 proc., Modivo +22 proc.
Na czwartkowej sesji akcje CCC notują nieznaczny wzrost, o niecałe półtora procent, zaś kurs akcji oscyluje poniżej 39,0000 PLN.
Od początku roku akcje CCC straciły ponad 10 proc., natomiast w ostatnich dwunastu miesiącach ich kurs zanotował wzrost o ponad 4 proc.