Apple kupuje kanadyjski startup zajmujący się sztuczną inteligencją. Informację nieoficjalną podał serwis Bloomberg. Kurs Apple nie reaguje euforycznie, idzie dziś na sesji w górę o 1,6%.
Kanadyjska firma DarwinAI została po cichu przejęta przez Apple na początku tego roku. Producent iPhone’a chce położyć nacisk na generatywną sztuczną inteligencję w 2024 roku.
Producent iPhone’a kupił firmę DarwinAI na początku tego roku – donosi Bloomberg. Według serwisu, dziesiątki pracowników DarwinAI dołączyło już do działu sztucznej inteligencji w koncernie Apple. Jak na razie deal nie został oficjalnie ogłoszony przez giełdową spółkę Apple.
Firma DarwinAI opracowała technologię AI do kontroli komponentów podczas procesu produkcyjnego. Posiada również know-how w zakresie zmniejszania i przyspieszania systemów AI.
Start-up przejęty przez Apple budował Alexander Wong, ekspert od sztucznej inteligencji na University of Waterloo. W 2022 roku firma DarwinAI zebrała 15 mln USD na rozwój, m.in. od takich gigantów, jak Honeywell Ventures i Inovia Capital. Według platformy Communitech startup współpracował również z takimi koncernami, jak Lockheed Martin Corp. i Intel Corp.
Przypomnijmy, że Apple w tym roku ma dodać do oprogramowania iOS 18 funkcje, które opierać się będą na generatywnej sztucznej inteligencji. Dyrektor generalny Apple Tim Cook obiecał, że firma „otworzy nowe możliwości w dziedzinie sztucznej inteligencji”. Wiadomo też, że Apple chce wzmocnić za pomocą AI swoją appkę xCode.
Apple pozostało w tyle za Big Techami, jeśli chodzi o wyścig AI. Oczywiście, zostało szczególnie daleko w tyle za Microsoftem, który przejął OpenAI, czyli firmę która stworzyła ChatGPT.
AI pomoże Apple w zakresie reklam
Dosłownie wczoraj serwis Business Insider podawał, że Apple rozpoczęło testowanie nowego narzędzia opartego na sztucznej inteligencji, mającego decydować w jaki sposób rozmieszczać reklamy w App Store.
Narzędzie to ma odzwierciedlać funkcje Google Performance Max i Meta Advantage+, które pozwalają reklamodawcom określić swój budżet, docelowy koszt pozyskania i pożądanych odbiorców i cele geograficzne. Algorytm Apple opracowuje najskuteczniejsze rozmieszczenie reklam w istniejących formatach dostępnych w ramach App Store.
Business Insider spekulował, że pójście w stronę reklam wspomaganych sztuczną inteligencją oznacza, że Apple będzie w stanie rozszerzyć reklamy na inne aplikacje i usługi w swoim ekosystemie. Amerykańska edycja Business Insidera informowała także o ciekawych ruchach Apple w zakresie zatrudniania nowych osób, co może wskazywać wedle serwisu na plany wprowadzenia reklam na Apple TV+.
Tekst przygotował FXMAG