Dadelo zaskakuje wynikami. Polacy przesiadają się na rowery, co widać po najnowszym raporcie. Spółka rośnie w siłę, pomimo trudniejszego otoczenia rynkowego. Zdaniem przedstawicieli odpowiada za to m.in. rozszerzenie oferty sklepu online.
Rowery coraz popularniejsze w Polsce? Wiele na to wskazuje
Dadelo prowadzi internetową sprzedaż rowerów i akcesoriów. W I połowie 2023 r. jednostkowy zysk netto wyniósł 1,67 mln zł wobec 2,11 mln zł w analogicznym okresie roku ubiegłego. Zysk operacyjny wyniósł natomiast 1,92 mln zł względem 2,43 mln zł rok wcześniej. Na uwagę zasługuje wzrost przychodów ze sprzedaży (99,2 mln zł w I połowie 2023 r. wobec 60,85 mln zł), co jest dowodem na wzrost popularności marki w Polsce.
“Zysk netto spółki w I poł. 2023 nieznacznie zmalał do 1 673 tys. zł (2 112 tys zł w I poł. 2022) głównie poprzez zwiększenie wydatków na marketing oraz zwiększenie zatrudnienia celem obsługi sklepu stacjonarnego w Warszawie” – przekazano w raporcie wynikowym.
To właśnie otwarcie sklepu stacjonarnego jest ważnym krokiem w rozwoju, pomimo że będzie ciążyło w tym roku na rentowności. Centrum rowerowe w Warszawie ma ugrutnować pozycję spółki na dynamicznie rozwijającym się rynku.
Analitycy Trigon DM podnieśli pod koniec lipca cenę docelową akcji z 19 do 20 zł, podtrzymując rekomendację “kupuj”.
“Po zaraportowaniu wyższej od naszych oczekiwań dynamiki sprzedaży w II kw. podwyższamy trajektorię wzrostu przychodów w najbliższych latach, która obecnie zbliżona jest do średnioterminowego guidance’u spółki (5-letni CAGR przychodów 26 vs. 30 proc. w komunikacji CEO). Jednocześnie obniżamy oczekiwaną w kolejnych latach rentowność (niższa MBNS z racji wzrostu udziału rowerów w mix sprzedaży, wyższe koszty wsparcia sprzedaży i rozwoju omnichannel’u)” – zaznaczyli analitycy.
Polacy przesiadają się na jednoślady
Jako główne czynniki wzrostowe dla spółki wskazuje się przede wszystkim rosnącą ofertę oraz popularność marki Centrumrowerowe.pl. W Warszawie otworzono również sklep stacjonarny.
“Podstawowymi kategoriami tworzącymi przychód były rowery, których udział w sprzedaży wyniósł 40%, następnie części rowerowe 23%, akcesoria 18%, odzież i obuwie 16%, pozostałe 3%. Wszystkie oferowane kategorie odnotowały bardzo dynamiczne wzrosty w porównaniu do roku poprzedniego” – zaznaczono w raporcie.
Tekst przygotował FXMAG