CD Projekt podczas Dnia Inwestora zaprezentował nowe dane dotyczące sprzedaży Cyberpunka 2077 i dodatku „Widmo Wolności”. To były dane bardzo pozytywne, ale wycena spółki na GPW spadła o ponad 6%!
Widmo Wolności – prezentacja dodatku na tle istotnych zmian w spółce
Opublikowana ponad tydzień temu aktualizacja zmieniła dynamikę gry, poprawiając m.in. sceny walki.
Cyberpunk uzyskał wysoką ocenę gry na Steamie, wszystko ma być zasługą wprowadzonych transformacji. Miała do tego przyczynić się zmiana dynamiki pracy. Wcześniej projektowano na zasadzie silosów, poszczególne zespoły pracowały nad danymi zagadnieniami. Tak stworzono m.in. Wiedźmina. Rezultaty poszczególnych zespołów są na koniec łączone, co może prowadzić do zwiększenia kosztów. Jak zaznaczono, „Widmo Wolności” to nowe podejście i metody pracy.
Głównymi filarami transformacji RED 2.0. są:
Multidyscyplinarne zespoły.
Zasada „zawsze działającej gry”.
Transparentność – pełna widoczność.
W efekcie poprawiono komunikację pomiędzy zespołami, od początku tworząc grę jako integralną całość. Wszyscy deweloperzy na poziomie ogólnofirmowym byli zachęcani do grania w WW na długo przed premierą, co pozwoliło na uzyskanie szybkiego i optymalnego feedbacku.
Zwrócono także uwagę na część artystyczną, która ma podwyższać jakość gry. Dodatek ma być dzięki temu „najlepiej wyglądającą grą na rynku”. Zaznaczono, że wykorzystywane są najnowsze technologie dostępne na rynku, podwyższając jakość produktu.
Podkreślono, że celem studia jest wyznaczanie standardów dla całego środowiska.
Wyniki finansowe – jak wygladają rezultaty biznesowe Phantom Liberty?
Podsumowanie biznesowe zostało przedstawione pod koniec konferencji. Spotkanie z zarządem pozwoliło na zaprezentowanie istotnych liczb z perspektywy dodatku „Widmo Wolności”. Poziom rekomendacji na Steamie to 9/10, co, jak zaznaczono, jest ogromnym sukcesem zarówno jakościowym, jak i komercyjnym.
Adam Kiciński, CEO CD Projektu zauważył, że kolejne aktualizacje były ważne z ekonomicznej perspektywy, gdyż znacząco podniesiono sprzedaż. Zaznaczył również, że dodatki naturalnie generują mniejszą sprzedaż niż główny tytuł. Tydzień po premierze ok. 15% (3 mln) użytkowników bazowych nabyło dodatek. Ogłoszono, że sprzedaż głównego tytułu wyniosła 25 mln kopii. Pułap ten osiągnięto dużo szybciej niż ostatniego Wiedźmina. Bezpośrednie nakłady na produkcję gry oszacowano na 275 mln zł, a koszt kampanii reklamowej wyniósł 95 mln zł.
Podkreślono, że celem spółki jest nie tylko kreacja, a więc tworzenie gier, ale wywieranie wpływu na całą popkulturę. Planem jest stworzenie uniwersum. Sequel gry „Projekt Orion” jest w fazie koncepcyjnej, prace nad tytułem będą rozwijane w Ameryce Północnej.
Spółka coraz odważniej chce odkrywać nowe obszary biznesowe w ramach franczyzy Cyberpunk 2077. Aktywne zarządzanie cyklem rozwoju franczyzy to m.in. wydana animacja „Cyberpunk Edgerunners”.
Po danych kurs CDR spada o 4,5%.
Tekst przygotował FXMAG