Analitycy DM BOŚ zadecydowali o podniesieniu ceny docelowej akcji spółki Brand24. Firma informatyczna oferuje produkt, który zdaniem ekspertów wciąż może być „fundamentalnie za tani”.
Cena docelową w górę – spółka oferuje (za) tani produkt?
Sobiesław Pająk analityk DM BOŚ podwyższył cenę docelową dla akcji spółki Brand 24. Nowy poziom to 48,8 zł (bieżący kurs 36 zł) przy komendzie “kupuj”. Podniesiono tym samym cenę z poprzedniego pułapu 37,2 zł.
Brand24 to właściciel systemu służącego do monitorowania treści i ochrony reputacji w sieci. W 2014 r. uruchomiono narzędzie na globalnym rynku, debiut na GPW miał miejsce w maju 2021 r.
Według DM BOŚ wzrost notowań spółki jest powiązany z dobrymi wynikami finansowymi, które wynikają z kolei ze zmian w polityce cenowej (wzrost cen dla klientów na początku 2023 r.). Spore znaczenie miał również potencjał branż powiązanych z AI.
“Dobry sentyment rynkowy dla tematów związanych ze sztuczną inteligencją – szersze zastosowanie algorytmów AI (próba tworzenia własnych rozwiązań tam, gdzie istniejące na rynku rozwiązania są kosztowne, bazowanie na integracjach z gotowymi produktami tam, gdzie jest to dostępne cenowo do optymalizacji istniejących i opracowania nowych produktów wpisuje się w transformację spółki z firmy oferującej dane w firmę oferującą wnioski i rekomendacje” – komentują analitycy.
Autor rekomendacji dodał także, że spółka jest obecnie na etapie przeglądu opcji strategicznych, proces ten ma trwać maksymalnie do końca br. Mowa o potencjalnym pozyskaniu partnera, który umożliwiłby na skokowe zwiększenie skali działalności. Przypomniano także, że do spółki docierają sygnały, że oferowany przez nią produkt jest “fundamentalnie (za) tani”, co potencjalnie daje możliwość na zyskanie przestrzeni do podnoszenia cen. W perspektywie kilku lat możliwe jest nawet podwojenie przychodu na jednego użytkownika.
Wśród czynników ryzyka wskazano słabego dolara względem złotego oraz wzrost konkurencyjności w sektorze AI.
Wynik finansowe Brand24 – na które aspekty warto zwracać uwagę?
Brand 24 opublikował okresowe wyniki finansowe 28 września. Jak zaznacza DM BOŚ, wstępne wyniki nie odbiegały od finalnych. Rezultat finansowy był nieco powyżej oczekiwań (odpowiednio o 0,2 mln zł na poziomie przychodów, 0,1 mln zł na poziomie EBITDA), a więc okazał się pozytywnym zaskoczeniem.
Z perspektywy spółki istotna jest wartość miesięcznych powtarzalnych przychodów (MRR). Pod koniec II kwartału 2023 r. wyniosła ona 2 113 tys. zł, a więc wzrosła o ok. 381 tys. zł, co daje skok o 22% r/r (oraz 8 tys. zł i 0,4% w ujęciu kwartalnym).
“Skala zmiany in plus naszej prognozy zysku netto za rok 2023 jest większa z uwagi na zyski finansowe z wyceny walutowych zabezpieczających kontraktów forward (po roku bieżącym zmiana prognozowanego zysku netto jest zbliżona do prognozowanej zmiany zysku operacyjnego („nieodświeżenie” przez spółkę kontraktów terminowych na dotychczasowych tegorocznych (nieatrakcyjnych) poziomach (ostatnie kontrakty terminowe (po kursie około 4,5) zapadają w pierwszym kwartale przyszłego roku))” – komentują analitycy.
Tekst przygotował FXMAG