Murapol opublikował komunikat, w którym ogłosił zamiar przeprowadzenia pierwszej oferty publicznej akcji i wejścia na GPW w Warszawie. Poinformował również o planowanej polityce dywidendowej.
Murapol szykuje się do debiutu
Jak przekazano, oferta będzie skierowana do inwestorów indywidualnych i wybranych inwestorów instytucjonalnych w Polsce oraz wybranych zagranicznych inwestorów instytucjonalnych.
„Oferujemy inwestorom udział w konkurencyjnym, działającym w najbardziej chłonnym segmencie rynku mieszkaniowego i sprawdzonym przez lata przedsięwzięciu biznesowym, zaś oceniając potencjał polskiego rynku i politykę mieszkaniową, jesteśmy przekonani, że mamy mocne filary i silne atuty do dalszego rozwoju” – skomentował Nikodem Iskra, Prezes Zarządu Grupy Murapol.
Zarząd spółki oraz niektórzy członkowie rady nadzorczej poinformowali, że planują kupić akcje w ofercie. Maciej Dyjas oraz Nebil Şenman, za pośrednictwem współkontrolowanej spółki Hampont, nabędą akcje stanowiące ok. 5% kapitału zakładowego.
Grupa przypomina, że jest obecna na polskim rynku od 22 lat. W tym czasie zrealizowano 81 wieloetapowych przedsięwzięć, co pozwoliło na powstanie 411 budynków z około 27,2 tys. lokali.
Warto przypomnieć, że to nie pierwszy raz, kiedy Murapol mówi o wejściu na giełdę. Dwa lata temu nie udało się zadebiutować z uwagi na niesprzyjające otoczenie makroekonomiczne. Oferowano wówczas akcje po 40 zł, wyceniając się na 1,6 mld zł.
Jak prezentują się wyniki za 2023 rok?
Podsumowując pierwsze 3 kwartały bieżącego roku, Murapol informuje o sprzedaży 2.325 lokali, w tym 2.076 lokali klientom detalicznym i 249 na rzecz PRS. W analizowanym okresie przekazano nabywcom 3.080 lokali, w tym 846 na rzecz PRS i PBSA. Mapa inwestycji grupy obejmuje obecnie 19 polskich miast. To główne metropolie, jak Warszawa, Kraków czy Wrocław, jak i te mniejsze: Bielsko-Biała, Bydgoszcz, Lublin czy Toruń.
W 2024 r. grupa planuje wzrost i skalowanie działalności na rodzimym rynku. Jeśli chodzi o wyniki sprzedaży klientom detalicznym, planowane jest osiągięcie poziomu 2900 w 2023 r. i 3700-3800 w 2024 r. W strategii na kolejne lata uwzględniono wzrost znaczenia PRS. W 2023 r. na rzecz LiveSpot ma zostać przekazane 700 lokali, a w 2024 r. ok. 1300.
Odwołując się do przyjętej polityki dywidendowej, w komunikacie podkreślono, że „silna pozycja finansowa i konsekwentnie generowane znaczące przepływy środków pieniężnych z działalności operacyjnej umożliwią grupie regularne wypłaty dywidendy”.
Zarząd zamierza zarekomendować wypłatę dywidendy w 2024 r. w wysokości co najmniej 200 mln zł, przy czym część z zysku za 2023 r. ma być płatna w I połowie 2024 r., a reszta w formie zaliczki na poczet dywidendy za 2024 r. w IV kwartale). W kolejnych latach ma to być co najmniej 75% skonsolidowanego zysku netto uzyskanego w poprzednim roku (spółka chce, aby była to kwota nie niższa niż 200 mln zł).
Tekst przygotował FXMAG